Haber

Dünyada yayıncılar TikTok’u nasıl kullanıyor?

Son dönemin en hızlı büyüyen sosyal ağı TikTok’a yayıncılar da girmeye başladı. Geçmişte her yeni platforma büyük yatırımlar yaparak dâhil olan yayıncılar bu kez daha temkinli.

Türkiye’de daha farklı bir kullanıcı kitlesine sahip olsa da, TikTok dünyada kendisini Snapchat gibi genç ağırlıklı bir sosyal ağ olarak sunuyor. TikTok ABD’deki aylık aktif kullanıcılarından yüzde 60’ının 16-24 yaş aralığında olduğunu belirtiyor. Yine Snapchat gibi TikTok’un da günlük etkileşimi çok yüksek; ortalama bir kullanıcı günde 46 dakikasını bu platformda geçiriyor.

Durum böyle olunca, TikTok henüz bir gelir modeli sunmasa bile bazı yayıncılar bu platforma girdi bile. Digiday’in haberine göre ABD’deki yayıncıların TikTok’taki ilk denemeleri şöyle:

* Haber kanalı NBC News TikTok’ta 26 video paylaştı. 15 saniyelik videolar, “Stay Tuned” programı sunucularının haber yorumlarından oluşuyor.

* Spor kanalı ESPN de geçen ay TikTok’a girdi. Kanal bu platformda video montajlar da dâhil eğlenceli içerikler paylaşıyor.

* TikTok geçen ağustosa kadar Musical.ly olarak biliniyordu. İsim değiştirmeden önce bu platformda aktif olarak yer alan ama ocak ayında video paylaşımlarını durduran radyo kanalı iHeartRadio, geçen ay yeniden TikTok’ta içerik paylaşmaya başladı. Hatta yaptıkları anlaşma kapsamında iHeartRadio müzik ödüllerinin duyurusunu önce bu sosyal medya platformunda yapıyorlar.

Geçmişte Facebook, Twitter ve Snapchat gibi platformlara kurulduktan hemen sonra girip ciddi yatırımlar yapan CNN ve BuzzFeed gibi yayıncıların henüz TikTok’ta resmi hesaba sahip olmaması dikkat çekiyor.

Digiday’e konuşan bir BuzzFeed sözcüsü, eğlence içerikleri için potansiyel bir platform olarak TikTok’u incelediklerini belirtti.

TikTok’a ilk giren yayıncılar şimdilik bu platforma kısıtlı miktarda kaynak ayırıyorlar. Gelecek haftadan itibaren açık artırmalı medya satışının beta testinin başlaması ve bu yaz itibariyle yeni gelir modellerine de imkan sağlanmasıyla TikTok’a daha fazla yayıncının girmesi bekleniyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – TÜRKİYE’NİN AYNASINDA TEŞHİR VE SAMİMİYET

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.

E-Posta Aboneliği