COVID-19 salgını nedeniyle ekonomi haberleri yüzde 42’lik ziyaretçi artışıyla siyaset kategorisini uzun süredir ilk kez geride bıraktı.
Dijital medyada yaygın olarak kullanılan web analiz şirketlerinden SimilarWeb’in verilerine göre, koronavirüs günlerinde haber ve bilgi içeriklerinde en popüler kategori, ekonomi ve finans haberleri oldu.
Bu verileri aktaran Axios‘un haberinde, yıllar sonra ilk kez siyaset kategorisini geride bırakan ekonomi haberlerinin “altın çağını yaşadığı” vurgulandı.
Rapor, dünyanın dört bir yanındaki yüzlerce haber sitesinin dijital trafik verilerine dayanıyor. Buna göre, geçen yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında ekonomi ve finans haberleri yayımlayan sitelerin trafiği yüzde 42 büyüdü.
Spor başta olmak üzere diğer birçok haber kategorisinde ise ziyaretçi sayıları önemli oranlarda düştü.
Habere göre FoxBusiness.com’un dijital trafiği yüzde 140, Bloomberg’in dijital abone sayısı ise yüzde 178 arttı. Ekonomi ağırlıklı CNBC de Comscore verilerine göre yüzde 98’lik bir tekil ziyaretçi artışı kaydetti.
Türkiye’deki gidişat dünyaya benziyor
Söz konusu haberde ABD dışındaki ülkelerden tek tek bahsedilmese de, SimilarWeb platformuna girip Türkiye’nin en çok ziyaret edilen haber sitelerine baktığımızda, şubat ayına kıyasla ortalama yüzde 30 oranında trafik artışları görüyoruz.
Ekonomi ağırlıklı sitelerin bazılarında ise daha da yüksek oranlarda artışlar var. Örneğin BloombergHT’de bu oran yüzde 44.
Axios’un haberinde, ABD’de ekonomi ağırlıklı yayın yapan televizyon kanallarının reytinglerinin de geçen yıla göre ortalama yüzde 60 arttığı belirtildi.
Bu konuda Türkiye’de kamuya açık genel bir karşılaştırma verisi yok. Ancak program bazlı günlük reytinglerde üst sıraları hâlâ ulusal kanalların ana haber bültenlerinin, dizilerin ve yarışmaların doldurduğu gözleniyor. Ekonomi kanalları ve programları ise en azından şimdilik reytinglerde üst sıralarda yer almıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – GOOGLE, İKTİDARIN HABER SİTELERİNE ÇALIŞIYOR