Facebook, yayıncıların Instant Articles aracılığıyla doğrudan okura ulaşabileceği birkaç yeni yöntemi kullanıma açacağını duyurdu. Facebook’ta proje yöneticisi olarak çalışan Josh Roberts, blogunda bu yeni özellikleri tanıttı.
Roberts yazısında “Yayıncılar, okuyucularıyla daha doğrudan iletişim hattına sahip olmak ve bu konudaki dönüşümleri kendi şirketleri için kullanmak istiyor” dedi. Facebook’un planladığı yeni değişiklikle yayıncıların bu talebi karşılanmaya çalışılacak.
Hatırlanacağı üzere, kimi haber kuruluşları, Instant Articles konusunda temkinli davranıyordu, New York Times gibi büyük oyuncular ise, platformdan yavaş yavaş çekiliyordu; zira Instant Articles’taki haberler, birçok haber kuruluşu için önemli bir gelir kaynağı olan abonelikleri teşvik etmeye uygun değildi.
Instant Articles’taki yenilikler neler?
– Esnek tasarım seçeneklerine sahip bir e-posta kayıt modülü: Bu yeni seçenek okurun tek tıkla yayıncının e-posta bültenine kaydolmasını sağlıyor. Facebook, bu özelliği beta olarak deneyen Slate’in iki ayda % 41’lik bülten büyümesi gördüğünü bildirdi.
– ‘Harekete Geçirici Mesaj’ türünde mesajlar: Bu özellik sayesinde, kullanıcı bir yayıncının sayfasını beğendiği zaman, feed’inde yayıncıdan gelen haberleri görebilecek.
Facebook, izleyicilerin ‘Anlık Makaleler’ aracılığıyla ücretsiz bir abonelik denemesine kaydolması da dâhil olmak üzere iki ek özellik üstünde de denemeler yapıyor. Ayrıca bu yenilikler kapsamında okuyucuları yayıncıların mobil uygulamalarına yönlendirmenin bir yolu da bulunmaya çalışılıyor.
Kaynak: Poynter