ABD’de yeni yayımlanan veriler, haberle etkileşimin 2022 yılında, bir önceki yıl gibi genelde düşük yoğunlukta seyrettiğini gösteriyor. 2020’deki COVID ve Trump kaynaklı rekorların ardından izlerkitlenin ilgi düzeyi, “yeni normali” bulmuş görünüyor.
Merkezi ABD’de bulunan medya kuruluşu Axios, farklı mecra ve platformlarda durumu gösteren yeni verileri dünkü “Medya Trendleri” bülteninde yayımladı.
NewsWhip’in verilerine göre ABD’de haberlerin sosyal medyada aldığı etkileşim geçen yıl bir önceki yıla göre %14 düştü. 2020’den 2021’ye kaydedilen düşüş ise %65 oranındaydı.
SimilarWeb verilerine göre ABD’nin en büyük 5 haber sitesinin tüm dünyadan aldığı trafik geçen yıl %1,8 arttı. 2020’den 2021’ye %8’lik bir düşüş kaydedilmişti.
Nielsen verilerine göre ABD’nin en çok izlenen 3 haber kanalı (Fox, CNN ve MSNBC) da “prime time” izlenme oranlarında geçen yıl ortalama %14’lük bir düşüş gördü. CNN %32 ile en yüksek, Fox ise %1 ile en düşük kaybı yaşadı.
İzlenme oranını artıranlar da var
Axios’a göre 2020’de COVID-19 salgını ve Trump Yönetimi’nin son yılında yaşanan gelişmeler nedeniyle habere yönelik kamuoyu ilgisi rekor düzeye ulaşmıştı. Son iki yıldır yaşanan yavaşlama, “özellikle dijital platformlarda istikrara dönüş” işareti olarak görülüyor.
Bununla birlikte Axios, ABD’de belirli alanlar odaklanan yayıncıların geçen yıl da büyümeyi sürdürdüğünü vurguladı. Spor kanalı ESPN “prime time” izlenme oranını %14, adli haber ve hikâyeler sunan Oxygen True Crime ise %10 artırdı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
Journo Haber Tüketicisi Araştırması: Okur, izleyici ve dinleyici ne istiyor?