Web Yeni Medya

İnternet trendlerinin gösterdiği 9 şey

Dünyanın en eski ve en büyük venture capital (girişim sermayesi) şirketi KPCB, 2016 için İnternet Trendleri Raporu’nu yayınladı.

Rapordan satır başlarını sizin için özetledik:

  • Sadece İnternet özelinde değil, genel olarak ekonomik anlamda kolay büyüme dönemi geride kaldı. İnternet penetrasyonu hâlâ artıyor ancak belli bir doyuma da ulaşmaya başladı (3 milyar insanın İnternet’e erişimi var). Bunun bir sebebi teknolojik yeniliklerin dünyanın geneline iyi kötü yayılmış olması, bir diğer sebep de demografik trendler (küresel nüfus artış hızı azalıyor). Gelişmekte olan ülkelerde de İnternet penetrasyonu ve akıllı telefon sahipliği doyuma ulaşmaya başladı. Bu arada, ilginç bir not: Listedeki belli başlı ülkeler arasında en pahalı akıllı telefon fiyat ortalaması Türkiye’de!

  • İnternet reklamlarında Google büyük payı kapıyor, Facebook ikinci sırada. Kalanı diğerleri bölüşüyor. Genel olarak İnternet reklam harcama hacmi sürekli artıyor, bu böyle sürecek.
  • Online video reklamları (eğer özgün, kaliteli ve ilgi çekici bir içerik yoksa) izleyiciye ulaşamıyor, para kazandırmıyor. Online reklamlarda en önemli sorunların başında, Adblock (reklam engelleme eklentisi) geliyor.
  • En net yükselişte olan İnternet trendi, sanılanın aksine online video değil, sesli aramalar ve sesle kontrol edilen arayüzler. Bu alanda Türkçeleştirme henüz oturmadığından, Türkiye’deki firmaların önümüzdeki yıllarda nereye bakacakları belli oldu diyebiliriz.
  • Öte yandan, online video, yeni nesil (80 sonrası doğan milenyal kuşak ve 96 sonrası doğan Z nesli) için İnternet’teki en önemli format. Özellikle Z nesli, derdini imgelerle anlatıyor ve devamlı iletişim halinde olmak istiyor, dolayısıyla online mesajlaşmalardan, yeni nesil uygulamalara kadar her şey görsel temelli. Videoda trend ise, mobil canlı yayın…
  • Otonom ve yarı-otonom araçlar devri başlıyor. Otomotiv sektörü ABD’ye geri dönüyor. Otonom araçlar ve Uber benzeri sistemlerle ulaşımda geçirilen süre verimli ve eğlenceli hale gelecek.
  • Çin, birçok metrikte İnternet’in devi haline geldi. 668 milyon İnternet kullanıcısı var.
  • İnternet’in global ekonomiye etkisi muazzam ama bu daha başlangıç. Çok acayip bir döneme giriyoruz. Start-up fiyatlamalarında, evet, çok yüksek değerlemeler var ama düşük değerlemeler de mevcut. Yani, 2000’lerin başındaki gibi bir balon yok ortada ama çok sayıda kazanan da olmayacak. Az sayıda kazanan, büyük kazanacak (ki bu zaten, İnternet girişimleri ekosisteminin doğasında olan bir şey maalesef).
  • Veri saklama maliyetleri hızla düşerken, üretilen ve saklanan veri miktarı inanılmaz bir hızla artıyor. Veri, iş süreçlerinde destekleyici bir öge olmaktan çıkıp, işin kendisi haline geliyor. Artık veriyi (data), mâlûmata (information) ve oradan da bilgiye (knowledge) dönüştürebiliyor, anlamlandırabiliyoruz. Devir, veri üretme, toplama ve anlamlandırma devri ancak birçok şirket henüz bunu verimli bir şekilde yapamıyor. Verinin miktarı ve önemi artarken, veri mahremiyeti ve veri güvenliği artık çok daha kritik bir role sahip.