Haber

‘Milli Piyango haram’ diyen Yeni Akit, SEO haberleriyle para kazanmaya çalışıyor

Yeni Akit gazetesi “haram” dediği Milli Piyango konusunda yayımladığı “SEO haberi” ile tıklanma ve böylece reklam geliri elde etme arayışında…
Yeni Akit’in dini referansları bahane eden son haberinde, Milli Piyango ile ilgili en popüler arama kelimeleri arka arkaya dizilip Google’dan trafik devşirilmeye çalışıldı.

Türkiye’de her yıl sonunda Milli Piyango yılbaşı çekilişi için Google’da milyonlarca arama yapılıyor. Haber sitelerinin ürettiği içerikler, arama sonuçları sayfasının en üstünde çıkabilmek için yarışıyor. En çok trafik çekebilenler, en büyük reklam gelirini elde ediyor.

Yeni Akit’in Milli Piyango konulu son haberinin web adresinde (URL) “milli-piyango-yilbasi-biletleri-tam-yarim-ceyrek-bilet” kelimeleri geçiyor.

Dini referanslarla dolu haber metninin içine de “yılbaşı özel çekilişi,” “tam, yarım, çeyrek bilet,” “yılbaşı bileti sorgulama,” “piyango sonuçları,” “kazanan numaralar” ve “piyango kime çıktı” gibi ifadeler, olur olmaz noktalara yerleştirilmiş. Tüm bunlar, Google’da en sık yapılan aramalarda kullanılan sözcükler.

Google’dan trafik getirebilecek anahtar kelimeler var

Popüler arama kelimelerini bu habere ekleme çabası, şöyle zorlama ifadelerin kullanılmasına neden olmuş gibi (yazım hataları Yeni Akit’e ait):

  • Alın teri döküp helal para kazanmak yerine şeytan işi birer pislik olan şans oyunlarından medet umarak yılbaşı bileti sorgulama, piyango sonuçları, piyango kime çıktı diyerek saç baş yolmak yerine geçen bir yılın muhasebesini yapmak Allah’tan korkan bir Müminin özelliklerinden olmalıdır.
  • Milli piyango 2021 kazanan numaralar bilet sorgulama için saatlerce televizyon ekranlarında vakit geçirmek yerine…
  • Piyango kime çıktı? sorusu günah olmasına rağmen bilet alıp yılbaşı gecesi piyango biletinin kime çıktığını öğrenmek için televizyon karşısında saatlerce piyango kazanan numaralar listesini görmek adına zaman harcamak yerine…
  • O vakit bir Müslüman, Milli Piyango çekiliş sonuçları, Milli Piyango 2020 kazanan numaralar bilet sorgulama yapmayacağını göre, peki bu gecede ne yapılmalı?

SEO hilelerine Google hâlâ göz yumuyor

Milli Piyango yılbaşı çekilişi nedeniyle her yıl sonunda Türkiye’de bu konuda milyonlarca Google araması yapılıyor.

Birçok haber sitesi, Google sonuçlarında üst sıralara tırmanmak için “arama motoru optimizasyonu” (“Search engine optimization”: SEO) uygulamasına başvuruyor. Kimileri hileli taktikler uyguluyor. Başlıkta sorulan sorunun yanıtının içerikte verilmemesi veya haberin anahtar kelimelerle doldurulması (keyword stuffing) bunlardan sadece ikisi.

Google, kendi içerik kalite standartlarını çiğnemesine rağmen, Yeni Akit gibi onlarca yayıncının bu tür ihlallerine göz yummayı sürdürüyor. Oysa dünyada benzer uygulamalar yapan yayıncılar, ceza olarak arama sonuçlarından çıkarılıyor ve Google ile ortaklaşa kazandıkları reklam geliri kesiliyor.

Google’ın Türkçe haber ekosistemindeki bazı uygulamalarına dair eleştirilere Journo’da daha önce yer vermiştik.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – YETER GOOGLE YETER: ARAMALAR, REKLAMLAR VE KÖTÜLÜĞÜN FİNANSMANI

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.

E-Posta Aboneliği