Haber

Dijital kâğıdı satın aldı: New York dergisi artık Vox Media’nın

Vox Media CEO'su Jim Bankoff ve New York dergisi CEO'su Pamela Wasserstein iki yayının birleşmesini bu fotoğrafla duyurdu. ABD medyasında "Düğün fotoğrafı gibi" esprisi yapıldı.
Dünya medyasında son yılların en çarpıcı şirket evliliklerinden biri gerçekleşti. ABD’nin önde gelen dijital yayıncılarından Vox, ülkenin en saygın dergilerinden New York’u satın aldı.

New York Magazine şirketi, 1968 yılında New Yorker’a rakip olarak kurulan kültür ve siyaset dergisine ek olarak; The Cut, Grub Street ve Vulture gibi farklı kategorilerde yayın yapan sitelerin de sahibi.

2005’te kurulan ve bu ay değeri bir milyar doları aşan Vox Media da kültür, siyaset, moda, teknoloji ve yemek gibi kategorilerde popüler olan Verge, Eater ve Recode gibi sitelerin sahibi.

Vox’un New York’a ait tüm hisse senetlerini satın alacağı bu hafta ortaya çıksa da, miktar açıklanmadı.

Dijital ve kâğıtta iki öncü

ABD’nin “dijitale en yakın kâğıt yayınıyla, kâğıda en yakın dijital yayını” arasındaki bu evliliğin son derece mantıklı olduğu yorumu yapıldı. İki şirket bu uyumu şu ifadelerle anlattı:

“Birbirimizin işletmelerini uzun zamandır takdir ediyor (ve kıskanıyorduk). Birleşmeye dair keşif amaçlı ilk sohbetlerimiz itidalli bir şekilde bir anlaşmaya doğru ilerledikçe, bu işletmelerin birbirini nasıl benzersiz bir şekilde tamamladığını gördük. Aynı değerleri paylaşırken, farklı alanlarda mükemmelleşip pek azında birbiriyle kesişen yeteneklerimizin doğal ve pürüzsüz bir şekilde birbirine uyduğunu keşfettik. 51 yaşını dolduran bir kâğıt dergiyi sıkletinin üstünde yumruklar atabilen çok platformlu ve yenilikçi bir şirkete dönüştüren New York Media, zeki ve keskin sesiyle çığır açan gazeteciliğin bir emsali. Vox Media’nın ise yetkinliği, yenilik ruhu, teknolojideki ve topluluklardaki temelleri; büyümeye ve çeşitlenmeye dair vizyoner yaklaşımı, son 10 yıl içinde onu diğer medya şirketlerinden ayırdı.”

‘Öfke ve kafa karışıklığı’

Bu şirket evliliği bazı çalışanlarda ise “öfke ve kafa karışıklığı” yarattı. Anlaşmayı New York Times haberinden öğrenen gazeteciler, yöneticilerin çalışanlarla bu konuda bir gün sonra temasa geçmesini eleştirdiler.

İki şirketin sahip olduğu yayınlardan birçoğunun aynı kategorilerde birbirlerine rakip olması, bunlardan bazılarının kapatılabileceği veya birleştirilebileceğini düşündürüyor. Yöneticiler ilk açıklamalarda yayın ekiplerinden kimsenin işten çıkarılamayacağını vurgulasa da, daha önceki benzer anlaşmalar sonrasında verilen bu tür sözler birkaç ay sonra bozulmuştu.

Başka alanlarda da belirsizlikler var. Örneğin Vox Media sendikalaşma sürecini tamamlamışken, New York dergisi çalışanları henüz bu konuda işverenle müzakere sürecindeydi. Ayrıca her iki şirketin de birbirlerine rakip olan ve başka medya kuruluşlarına sattıkları içerik yönetim sistemleri (CMS) var. Tüm bu konulardaki soru işaretleri önümüzdeki aylarda birleşme hayata geçtikçe ortadan kalkacak.

Journo

Journo

Yeni nesil gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.