New York Times kullanıcıya özel anasayfa ve ‘önerilen içerikler’ gibi özellikleriyle yeni nesil yayıncılık trendlerini yakalama peşinde.
İletişim araştırmacıları, aynı haberleri okuyan toplum fertleri arasında bir bağ oluştuğuna dair teoriyi uzun zaman önce kurmuştu. Bu teoriye göre, dünya görüşümüz ve düşüncelerimiz birbirinden farklı olmakla birlikte, aynı görüşleri okuduktan ve izledikten sonra bir topluluk duygusu kazanıyoruz; ancak bu his ya doğru değil ya da kısa sürede uçup gidiyor.
Sosyal medya ve algoritmalar bu durumu değiştirmeye başlamış olsa da, The New York Times gibi medya devleri milyonlarca okuyucu için bütünleşik bir haber deneyimi sunmaya devam etmişti.
Kişiye özel haberler
Gazete bu yıl içinde okurun bireysel ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir deneyim sunacağını ve yayını özelleştirmek için yeni bir girişimde bulunacağını açıkladı. Böylece NYT okurları; en çok ilgilendikleri konular, yaşadıkları yer ya da siteye ne sıklıkta girdikleri gibi faktörlere bağlı olarak kişiye özel içeriğe ulaşacak.
Times, anasayfasında manşetin etrafındaki haberlerin artık tamamıyla kişisel ihtiyaçlara göre şekillendirilebildiğini belirtirken, bazı yeniliklerin de sinyalini veriyor. Her ne kadar bu tür özellikler birçok yeni nesil haber sitesinde kullanılsa da dünya basınının önde gelen oyuncularından birinin attığı bu adım, Gazete’nin düzenli olarak hazırlattığı raporların işe yaradığını da gösteriyor.
Kaynak: Poynter