Toplam erişim, istihdam ettiği gazeteci sayısı ve yıllık cirosuna bakıldığında açık ara dünyanın en büyük gazetesi olan New York Times’ın ilk çeyrek bilançosu açıklandı. ABD merkezli gazetenin 6 milyon aboneye ulaşması dünya medyası için de iyi haber olarak yorumlandı. Ancak bir de kötü haber var: Hem basılı hem de dijital reklam gelirleri hızla düşüyor. Bu gelişmelerde, yeni tip koronavirüs salgını etkili oldu.
The Poynter Report yazarı Tom Jones, New York Times’ın (NYT) ilk çeyrek bilançosunu bugün aktarırken şöyle diyor: “Durun geçmeyin. Bilançoları sıkıcı bulduğunuzu biliyorum. Gerçekten de çoğu kez içinden pek az haber çıkarılabildiğinden sıkıcıdırlar. Ama bu bilanço, haber dolu. Bazıları iyi. Bazıları kötü. Hepsi ilginç.”
Gerçekten de, dün yayımlanan ilk çeyrek raporuna göre NYT bilançosuna baktığımızda iyi haberler arasında ilginç şu verileri görüyoruz: Basılı ve dijital abonelik sayısında gazete 6 milyonu geride bırakmış. Dünyanın en büyük gazetelerinden çoğunun hâlâ bir milyon aboneyi hedeflediği düşünüldüğünde bu inanılmaz bir sayı.
Abone sayısında rekor ve ayda 2.5 milyar tık
NYT’nin bu başarısında, 2020’nin ilk üç ayında 587 bin yeni dijital abone kazanmasının payı var. 468 bin abone NYT’nin haber servisi için; 119 bini ise bulmaca, yemek ve oyunlar gibi yan ürünler için paket satın almış. Jones’a göre her ne kadar yeni abonelerin bir bölümüne tek seferlik indirimli kampanyalarla paket satılmış olsa da hacim o kadar büyük ki, toplam hasılat da diğer gazetelere göre astronomik.
NYT’nin dijital abonelikte şaha kalkmasının arkasında elbette COVID-19 günlerinde sağlıklı bilgi ihtiyacı ve iştahı alabildiğine artan milyonlarca okur var. Bu iştah sayesinde gazete, Donald Trump’ın başkan seçilmesinin hemen ardından dijital abonelikte rekor kırdığı dönemi geride bırakmakla kalmadı. Abonelerin yanı sıra dijital trafik de o günleri solladı.
Sadece mart ayı içinde NYT’nin sitesi 2.5 milyar kez tıklandı. Bu sayı, koronavirüs öncesi dönemin yaklaşık iki katı. Ancak koronavirüs gazetelere daha fazla dijital okur getirse de, zararı faydasından büyük oldu. Çünkü hem dijital, hem de basılı gazete reklam gelirleri, şirketlerin pazarlama bütçelerini aniden kısmasıyla hızla düştü.
İkinci çeyrekte reklam geliri yüzde 55 düşebilir
NYT’nin 2020 ilk çeyreğinde toplam reklam geliri 106.1 milyon dolar gerçekleşti. Bu, bir önceki çeyreğe göre toplam yüzde 15’lik bir düşüş anlamına geliyor. Bu düşüşte, yüzde 21 azalan basılı gazete reklam geliri daha etkili oldu. Ancak dijital reklam geliri de, artan dijital trafiğe rağmen yüzde 8 düşmüş durumda. Gazetenin CEO’su Mark Thompson ikinci çeyrekte de reklam gelirinin yüzde 55 düşmesini beklediklerini söyledi.
NYT buna rağmen, Thompson’ın “küresel kriz” diye nitelediği durumdan, “dünyanın en büyüğü ve en başarılısı olan dijital haber abonelik işini tamamlayan kendi özgü ve değerli bir reklam gelir akışı” ile çıkacağına inanıyor.
Jones da, ABD Başkanı Donald Trump’ın ısrarla “başarısız” diye nitelediği gazetenin, reklam dünyasındaki sorunlardan bağışık olmamakla birlikte, devasa abone tabanı sayesinde “bu krizde ayakta kalabilecek belki de tek medya kuruluşu” olduğunu vurguladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – NYT’NİN ABONELİK MODELİ Mİ, GUARDIAN’IN BAĞIŞ MODELİ Mİ?