Gemius’un bugün açıkladığı verilere göre siyasi partiler, seçim propagandası sürecinde TV kanallarına ve üç sosyal medya platformuna ağırlık vererek Türkiye’deki dijital kullanıcıların yaklaşık %98’ine erişti. AKP reklamlarını 58 milyon, CHP reklamlarını 57,3 milyon kişi görüntüledi.
Uluslararası araştırma şirketi Gemius, 14 Mayıs’taki genel seçim ve cumhurbaşkanlığı seçimi birinci turu ile 28 Mayıs’ta düzenlenecek cumhurbaşkanlığı seçimi ikinci turu öncesinde siyasi partilerin medya harcamalarıyla ilgili verileri yayımladı.
Adalet ve Kalkınma Partisi‘nin (AKP) reklamları 58 milyon, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) reklamları ise 57,3 milyon kişiye erişti. Reklam erişim ve frekans değerlerinin çarpılması ile elde edilen, “brüt izlenme oranı” diye de bilinen GRP (Gross Rating Points) ölçümünü de AKP az farkla önde tamamladı.
Gemius’a göre 15 Nisan’a kadar TV kampanyalarına ağırlık veren CHP, bu tarihten sonra mobil platformlarda erişim ve frekansı artırdı. İki siyasi parti; gençleri, kadınları ve çalışanları hedefleyen reklamlarıyla bu grupların neredeyse tamamına ulaştı.
Varşova merkezli Gemius’un raporlarında iki yöntem kullanılıyor. Şirketin “Gemius AdReal” adını verdiği yöntemde, PC ve mobil cihazlarda panel ölçümlemesi kullanılıyor. 17.500 kullanıcıdan oluşan bir örneklemle web ortamındaki tüm mecraların yanı sıra YouTube, Facebook, Instagram ve TikTok mobil uygulamaları da ölçülüyor.
Ölçümlerde ayrıca “Gemius Audience” yöntemine de başvuruluyor. Bu yöntemde ise panel örnekleminin yanı sıra, kodlu ölçümleme de kullanılıyor. Şirketin kodlarını çalıştıran web sitesi ve uygulamalardan ayrıntılı veriler çekiliyor.
İLGİLİ:
Yeni veriler: Medya sektörü dijital reklam erişiminde zirvede