Haber

Sosyal medyada etkileşim: Twitter, Instagram, Facebook ve LinkedIn için en iyi paylaşım saatleri (2022)

Twitter, Instagram, Facebook ve LinkedIn için en ideal paylaşım saatlerini gösteren veriler yayımlandı. 2022’de bu sosyal medya platformlarındaki kullanıcı etkileşiminin, geçen yıla kıyasla kayda değer oranda değiştiği gözlendi.

Merkezi ABD’de bulunan sosyal medya yönetim ve analiz şirketi Sprout Social, “2022’de sosyal medyada paylaşım yapmak için en iyi vakitler” başlıklı içeriği geçen hafta yayımladı.

Yayımlanan veriler, şirketin 30 binden fazla müşterisinin son bir yıl boyunca Twitter, Instagram, Facebook ve LinkedIn‘de yaptığı paylaşımların aldığı etkileşim sayılarına dayanıyor. Bu şirketin dünyanın dört bir yanında müşterisi var. Dünya çapında sosyal medya kullanıcı sayısı ise 4 milyarı aştı.

İki önemli not: Grafikler Türkiye saatine göre o vakitte dünya çapındaki sosyal medya etkileşiminin yoğunluğunu gösteriyor. Şirketin dünyanın dört bir yanındaki müşterilerinin birçoğu uluslararası markalar, bu yüzden paylaşımların önemli bir bölümünün haber veya bireysel mesajlar değil, reklam ve benzeri içerikler olduğu akılda tutulmalı.

Bulgular özetle şöyle:

Twitter’da en iyi paylaşım saati 17.00

Gazetecilerin en sık kullandığı sosyal medya platformlarından olan Twitter’da en iyi paylaşım saati; pazartesi, salı, çarşamba, cuma ve cumartesi günleri saat 17.00. Gün bazında en çok etkileşim salı ve çarşambaları gerçekleşiyor. Pazar ise Twitter’da etkileşimin dibe vurduğu gün.

Sprout Social’a göre Twitter’da etkileşim, COVID-19 etkisinin daha çok hissedildiği geçen yıla oranla büyük ölçüde değişti. Öğlene doğru ve ikindi sularında Twitter etkileşiminin son dönemde arttığı görülüyor.

Instagram’da en iyi paylaşım vakti akşam

Instagram’da etkileşim hafta içi 19.00 civarında zirveyi görüyor. Toplam etkileşimin en yüksek olduğu günler salı ve çarşamba. Twitter gibi Instagram’da da en düşük etkileşim pazar günü gerçekleşiyor.

Normalleşme süreciyle birlikte Instagram’da da dünya çapındaki etkileşim yeniden (Türkiye saati ile) akşam vakitlerinde yoğunlaşmış görünüyor.

Facebook’ta en iyi paylaşım saati 11.00

Facebook’ta paylaşım için en iyi zamanlar hafta içi 11.00 suları. Salı akşamları da yoğumlaşan bir etkileşim var. Facebook’ta etkileşimin en düşük olduğu gün ise Twitter ve Instagram’ın aksine pazar değil, cumartesi.

İlk iki sosyal medya platformunda etkileşim akşam saatlerinde yoğunlaşırken Facebook’ta neden sabah saatleri bu kadar faal? Bunun yanıtı, Facebook’un daha “küresel” bir platform olmasında gizli. İlk iki platformun kullanıcı tabanında Amerikalılar daha baskın olduğundan, onların uyandığı ve iş yoluna düştüğü saatlerde etkileşim artıyor. Facebook’ta ise böyle bir durum yok. Bu platformdaki etkileşim yoğunluğu, dünya çapında daha dengeli bir kullanıcı dağılımını temsil ediyor.

LinkedIn’de en iyi paylaşım vakti, gün ortasından akşama

LinkedIn’de paylaşım için en iyi vakit, salı günleri 18.00-19.00. Etkileşimin tamamına baktığımızda en verimli günlerin çarşamba ve perşembe olduğunu görüyoruz. LinkedIn’da etkileşiminin en düşük olduğu günler ise cumartesi ve pazar.

Dünya çapındaki etkileşim böyle olsa da her bir ülke özelinde incelendiğinde LinkedIn’in, “ruhu” gereği iş saatlerinde daha çok kullanıldığı görülüyor. LinkedIn’de hafta sonu etkileşiminin diğer platformlara göre daha sert düşmesinin nedeni de bu olsa gerek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – “SOSYAL MEDYADA SÜRDÜRÜLEBİLİR GAZETECİLİK MODELİ KURMA FİKRİ BAŞARISIZ OLDU

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten