Haber

Türkiye’ye temsilci atayacak TikTok, ilk kez ABD’de sıcak haberin adresi oldu

Yeni sosyal medya düzenlemesi nedeniyle Türkiye’de temsilcilik açacağını duyuran üçüncü uluslararası platform, TikTok oldu. Kısa eğlence videolarıyla dünya çapında hızla yayılan bu sosyal ağ, bugünlerde bir yandan da sıcak haberciliğin merkezlerinden biri hâline geliyor. ABD halkı, başkentteki son olayları TikTok’taki özgün videolardan takip etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Fatih Sayan’ın dün yaptığı açıklamaya göre, Rusya merkezli VKontakte (VK) ve ABD merkezli YouTube’un ardından, Çin merkezli TikTok da Türkiye’ye temsilci atamayı kabul etti.

“Sosyal Medya Yasası” olarak bilinen ve 5651 sayılı kanunda değişiklikler öngören 7253 sayılı kanun, Türkiye’den günlük erişimi bir milyon kullanıcıyı aşan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılara yeni yükümlülükler getirmişti.

Yasa 1 Ekim 2020’de yürürlüğe girdikten sonra VK, temsilci atama yükümlülüğünü yerine getirmeyi taahhüt eden ilk sosyal ağ olmuştu. Onu, Google’ın sahip olduğu YouTube takip etti.

Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, Pinterest, LinkedIn ve Dailymotion’a yasanın öngördüğü şekilde kademeli olarak artan para cezaları kesilse de, henüz bu platformlardan resmi bir yanıt gelmedi. Bu ay için öngörülen reklam yasağının ardından bu platformlar yine temsilci atamazlarsa, bahar aylarında bant genişlikleri giderek daraltılacak.

Temsilci atamayı kabul eden TikTok’un artık sadece bir eğlence platformu olmadığı ise ABD’deki son olaylarda görüldü.

Başkanlık seçimini kaybettiği hâlde görevi devretmeye haftalardır direnen Donald Trump’ın destekçileri, önceki gün başkent Washington’ı birbirine katmıştı.

Kendisini “TikTok ‘anchorman’i” diye tanıtıp bu platformda haberleri sunarak 2.3 milyon takipçiye ulaşan serbest gazeteci Marcus J. DiPaola‘nın milyonlarca kez izlenen videoları, ABD medyasının da dikkatini çekti.

@marcus.dipaola

♬ original sound – Marcus DiPaola

Televizyon kanallarında ve haber sitelerinde görülmeyen birçok çarpıcı görüntü de, önce TikTok’ta paylaşıldı. Böylece bu platform, ilk kez tüm dünyanın dikkat kesildiği bir sıcak haberin adreslerinden oldu. ABD’deki gazeteler de TikTok platformunda yayınlara daha fazla ağırlık vermeye başladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – TİKTOK: HABERCİLER İÇİN BİR REHBER

Journo

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.

E-Posta Aboneliği