Haber

Türkiye’de medya yatırımlarının 3.5 kat büyüme potansiyeli var

Reklamcılar Derneği’nin bağımsız denetleme firması Deloitte ile işbirliği yaparak hazırladığı 2018 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre Türkiye’de basın yatırımları geçen yıl geriledi, televizyon yerinde saydı, dijital ise büyümeyi sürdürdü. Rapora göre Türkiye’de medya yatırımlarının gelecekte 3.5 kat büyüme potansiyeli var.

2018 yılında Türkiye’de yapılan toplam 11.002 milyon TL’lik medya ve reklam yatırımlarında en büyük payı yüzde 47 ile bir kez daha televizyon (3.875 milyon TL) aldı. Dijital mecranın pastadaki payı yüzde 28.9’a (2.385 milyon TL) yükseldi, açık hava yüzde 10.3’lük payla üçüncü sırada kaldı.

2017 yılında ikinci sırada yer alan basın yatırımları geçen yıl yüzde 19 azalarak yüzde 9.5’lik pazar payına geriledi. Böylece basın, tüm mecralar içinde dördüncü sıraya düştü.

Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Volkan İkiler, raporun açıklandığı basın toplantısında şunları söyledi:

“Medya yatırımları 2018 yılında 8.252 milyon TL (1.704 milyon $) olarak gerçekleşti. Yaratıcı işler, yapım, baskı, BTL, sponsorluk ve reklamveren hizmet bedellerini içeren ve toplam yatırımların %25’ini oluşturan reklam yatırımları 2.751 milyon TL (568 milyon $) oldu. Toplam medya ve reklam yatırımları önceki yıla göre yüzde 2,9 büyümeyle geçen yıl 11.002 milyon TL (2.272 milyon $) olarak kaydedildi.”

Raporun bu alanda Türkiye’yi diğer ülkelerle kıyaslayan bölümünde, medya yatırımlarının büyüme potansiyeline dikkat çekildi.

Raporda, “Türkiye, medya yatırımları büyüklüğü açısından dünyanın 32. büyük pazarıdır ve toplam hacim içinde payı %0,3’tür. Ülkemizde medya yatırımlarının GSYH içindeki oranı sadece binde 0,22 seviyesindedir. Bu oran, en büyük 42 pazar içindeki en düşüğü olup, ülkemizde medya yatırımlarının 3,5 katlık bir büyüme potansiyeli olduğuna işaret etmektedir” ifadesi yer aldı.

Medya yatırımlarındaki büyümede itici güç olan sektörlerin başında gıda yer aldı. Gıda sektörünü kozmetik, kişisel bakım, perakende ve turizm izledi.

Dünya genelinde geçen yıl yüzde 4.5 büyüdüğü tahmin edilen toplam medya yatırımlarının yüzde 41’i dijital mecrada yapıldı. Basın ve TV’nin küresel reklam pazarındaki payı ise küçüldü.

2018 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’nu bu bağlantıdan indirebilirsiniz.

Journo

Journo

Yeni nesil gazetecilik sitesi