Haber

Washington Post yayın sisteminden para kazanmaya başladı

Washington Post, kendi tasarımı olan Arc adlı içerik yönetim sistemini ilk kez medya dışında bir şirkete lisansladı. ABD merkezli gazete önümüzdeki üç yıl içinde Arc sayesinde yılda 100 milyon gelir elde etmeyi öngörüyor.

Amazon kurucusu Jeff Bezos ABD’nin en saygın gazetelerinden Washington Post’u 2013 yılında 250 milyon dolara satın almıştı.

Bezos o günden beri yazı işlerine hiç karışmasa da, gazetenin kendi ürünü olan içerik yönetim sistemi (CMS) Arc’ı geliştirmek için süreçlere bizzat dâhil oluyor.

Bezos’un dünyanın en büyük e-ticaret platformu olan Amazon’daki iş yoğunluğuna rağmen, Arc’ı geliştiren Washington Post yazılımcılarıyla iki haftada bir toplantı yaptığı bildirildi.

Her şirket yayıncı oldu

Arc’ı daha önce başka medya kuruluşlarına lisanslayan Washington Post geçen hafta bir ilke imza attı. Enerji devi BP de Washington Post’a lisans ücreti ödeyerek Arc’ı kullanmaya başlayacak.

Bezos’un Arc’tan gelir elde etme vizyonu, artık her şirketin birer yayıncı olduğu gerçeğine dayanıyor. Özellikle büyük şirketlerin kendi çalışanlarına yönelik duyuru platformları etkin ve verimli CMS’ler ile yönetilmeye ihtiyaç duyuyor.

Örneğin BP’nin onlarca ülkeye yayılmış 70 bini aşkın çalışanına hizmet veren 250 kadar kurumsal sitesi var. Bu sitelerde düzenli olarak BP çalışanlarına yönelik haberler, duyurular, e-bültenler ve videolar yayımlanıyor.

Abonelik ve reklamdan sonra 3. gelir kaynağı

Artık kendisini aynı zamanda bir yazılım şirketi olarak tanıtan Washington Post, Arc sayesinde lisans geliri elde etmeye Bezos’un gazeteyi satın almasından hemen sonra, 2014 yılında başlamıştı. Arc henüz kâr etmese de cirosunu 2016-2017 döneminde üçe, geçen yıl ise ikiye katladı.

Arc’ın üç yıl içinde yılda 100 milyon dolar ciro yapması ve Washington Post’un abonelik ile reklam gelirlerinin ardından en önemli üçüncü gelir kalemini oluşturması bekleniyor.

Arc’ın piyasadaki en önemli rakibi, gazetecilerin de kullandığı WordPress. Ayrıca Vox Media’nın Chorus’u gibi başka medya kuruluşlarının geliştirip dışarıya lisansladığı içerik yönetim sistemleri de var.

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten