Haber

İki haritayla: Haber ajansları hangi ilde, ne kadar aranıyor?

“İki haritayla” yazı dizisinde bu kez dört ulusal haber ajansının hangi ilde, ne  kadar arandığını inceledik.

Son yılda Türkiye genelindeki arama yoğunluğunu gösteren Google Trends verilerine göre, Anadolu Ajansı (AA) daha çok büyük şehirlerde, İhlas Haber Ajansı (İHA) ise iç kesimlerde ve Karadeniz’de arandı. AA’nın en yoğun arandığı iller Ardahan, Iğdır ve Ankara; İHA’nın ise Tunceli, Adıyaman ve Amasya…

Son 5 yılda en yüksek arama yoğunluğuna AA geçen mayıstaki seçimler sırasında ulaştı. İki ajansın Google aramalarının son 3 aydaki seyri ise şöyle (AA mavi, İHA kırmızı çizgi):

Son 5 yılda Demirören Haber Ajansı (DHA) ile ANKA Haber Ajansı'nın hangi ilde diğerinden daha çok arandığını gösteren veriler alttaki haritada. ANKA'nın bu dönemde en çok arandığı iller Ardahan, Bayburt ve Karaman; DHA'nın ise Tunceli, Erzincan ve Hakkâri. Tüm oranlar etkileşimli haritada:

ANKA ve DHA'nın Google arama yoğunluğunda ise son üç aylık gidişat şöyleydi (ANKA mavi, DHA kırmızı çizgi):

Türkiye'nin en eski haber ajanslarından olan ANKA'nın, uzun süren bir sessizlik döneminin ardından son dönemde yeniden ulusal çapta yayına başladığını hatırlatalım. Google Trends verilerine göre ANKA, mayıs seçimleri sürecinde DHA'dan 50 kat fazla arandı.

Google Trends verileri arama sayılarını değil, karşılaştırmalı arama yoğunluğunu veriyor. Şirket, bu verilerin nasıl hesaplandığına dair yöntemi şu sayfada açıklıyor.

Bu yazı dizisinde daha önce yaptığımız gibi, bu haberde de arama yoğunluğu birbirine yakın olan markaları seçtik ve üstteki gibi ikili karşılaştırmalar yaptık.

Bu dört haber ajansından hiçbirinin, hemen hemen hiçbir ilde en popüler haber siteleri (örneğin Sözcü) veya gazeteciler (örneğin Fatih Portakal) kadar aranmadığını da son not olarak belirtelim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR - "İKİ HARİTAYLA"

İki haritayla: Gazeteciler hangi ilde, ne kadar aranıyor?

İki haritayla: Hangi ilde, hangi medya kuruluşu daha çok aranıyor?

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten