Haber

İki haritayla: Hangi ilde, hangi medya kuruluşu daha çok aranıyor?

İktidarın denetimindeki medya ile bağımsız üç haber kuruluşunun hangi illerde daha çok arandığını inceledik.

Google Trends verilerine göre TRT, CNN Türk ve A Haber kanallarının son bir yılda illere göre arama yoğunluğu şöyle:

Bu üç haber kuruluşu için Google'da yapılan aramalar, 6 Şubat depremleri ve mayıstaki seçim döneminde zirveye ulaştı.

Google Trends verilerini T24, BirGün ve Gazete Duvar için karşılaştırmalı olarak incelediğimizde ise illere göre arama yoğunluğu şöyle:

Bu haber kuruluşlarına yönelik aramalar da deprem ve seçim sürecinde arttı, fakat iktidarın denetimindeki medyanın verilerinde gözlemlenen sert yükseliş ve düşüşler oluşmadı. Bağımsız medya açısından arama yoğunluğundaki oynaklık daha az:

Bu mini araştırma için, arama yoğunluğu birbirine yakın olan 3'er haber kuruluşunu seçtik. Örneğin Sözcü gibi çok daha fazla aranan haber kuruluşlarını listeye kattığımızda tüm harita tek renge boyandığından illere göre karşılaştırma imkânı kalmıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: VERİ GAZETECİLİĞİ

Spor haberleri: Basketbol, voleybol, güreş, halter ve hentbol aramalarının en çok yapıldığı iller

Haber dili: Öldü mü, vefat mı etti, hayatını mı kaybetti?

100 haber sitesini inceledik: Bizi en çok gözetleyen A Haber, en yavaşı Takvim

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten