Önde gelen dört uluslararası yayıncı, dünyada bir ilke imza atarak bir ülkede ortaklaşa YouTube kanalı kurdu. O kuruluşlar Deutsche Welle, BBC, France24 ve Voice of America. Ülke Türkiye. Ortak kanal ise +90
Alman kamu yayıncısı Deutsche Welle’nin öncülüğünde İngiliz BBC, Fransız medya kuruluşu France24 ve ABD’li Voice of America’nın ortaklaşa kurduğu Türkçe içerik üreten +90 adlı YouTube kanalı yayına başladı.
Adını Türkiye’nin uluslararası telefon kodundan alan +90 bugün İstanbul’da bir basın toplantısıyla tanıtıldı. Uluslararası dört medya kuruluşunun temsilcileri, ortak YouTube kanalının kuruluş sürecini ve amacını anlattı.
Temsilciler, öncelikli hedeflerinin arasında Türkiye’de ifade özgürlüğünü güçlendirmek ve güvenilir bilgiler sağlamak olduğunu belirtti.
Limbourg: Benzersiz bir işbirliği
Açış konuşmasını DW Genel Müdürü Peter Limbourg gerçekleştirdi. Kanal çalışmalarının 16 ay önce başladığı belirten Limbourg, “YouTube’daki bu kanal ile takipçilere güvenilir bilgiler sunmak ve bağımsız bir şekilde kanaat oluşturmalarını desteklemek istiyoruz. Uluslararası politika, ekonomi, bilim ve kültürle ilgilenen, Türkçe konuşan takipçilere içerik sunma hedefiyle uluslararası medya kuruluşları arasında yapılan benzersiz bir işbirliği gerçekleştirdik. Hedefimiz ifade ve medya özgürlüğünü güçlendiren içerikler üretmek” dedi.
Almanların Türkiye’ye karşı çok ilgili olduğunu ve bu ilginin her geçen gün arttığını ifade eden Limbourg iki ülke arasında olumlu diyaloglar oluşturmanın da hedeflerinin arasında olduğunun altınızı çizdi. Limbourg’a, “Türkiye’de gazeteciler mesleki faaliyetlerinden dolayı cezalar alıyor. Bir çekinceniz veya kaygınız var mı?” sorusu yöneltildi. Limbourg’un yanıtı ise, “Bu ülkede gazetecilik konusunda sorunlar var, basın özgürlüğü tehlike altında. Umarız ki, bizim gazetecilerimiz işlerini özgürce yapabilirler” oldu.
Angus: YouTube doğru bir adım
BBC Dünya Servisi Genel Müdürü Jamie Angus ise kurumunun Türkiye’de Soğuk Savaş zamanında radyo yoluyla ilk yayınlarına başladığını hatırlattı. Dijital yayıncılığın önemini vurgulayarak YouTube’da olmanın heyecan verdiğini belirten Angus şunları söyledi:
“YouTube’un gücünün farkındayız. Yeni izleyiciler ve özellikle gençler, habere ulaşmak, dünyada ve ülkelerinde olup bitenleri anlamak ve kavrayışlarını derinleştirmek için YouTube’u kullanıyorlar. İzleyicilerin video izleme alışkanlıklarını dikkate aldığımızda, tek bir ortamda içeriği bir araya getirmenin daha cazip ve zenginleştirici olacağını biliyoruz. Bu nedenle bir YouTube kanalı üzerinde işbirliği yapmanın doğru adım olduğunu düşünüyoruz.”
Phillips: Teyit edilmiş bilgiler sunulacak
Angus gibi, YouTube’da olmanın önemli bir adım olduğunu vurgulayan VOA Güney ve Asya Müdür Yardımcısı Eric Phillips de, “Gençlere ulaşmak önceliklerimiz arasında. YouTube’un en çok genç nüfus tarafından kullanıldığını biliyoruz. Bu projeyle gençlere daha iyi ulaşabileceğimizi düşünüyorum. Her zaman anlamlı, bilgi veren, doğruluğu teyit edilmiş haberler ve hikayeler sunacağız” dedi.
Fenwick: Fikir dayatması yapmayacağız
Dünyanın her yerinde kutuplaşmaların her geçen gün arttığını belirten F24 İngilizce Yayınlar Müdürü Gallagher Fenwick ise “Tarafsızlık her zaman önceliğimiz olacak. +90 derin görüş ayrılıklarının ve kutuplaşmanın gitgide arttığı bu atmosferde hiçbir zaman fikir dayatması yapmayacak. Doğru soruları doğru zamanda soracak” ifadesini kullandı.
“Tarafsız gündeme bağlan” sloganını kullanan +90 kanalında ilk yayın günü itibariyle ‘İnşaat sektöründe kriz alarmı’ndan ‘Kara akrebin mucizesi’ne dek farklı konu başlıklarında 10 video haber yer alıyor.