Bugüne dek Charlotte Agenda bir haber uygulamasını hizmete sunmadıysa bunun bir sebebi vardı: Şirketin kurucusu Ted Williams’ın kötü bir iş çıkmasını istememesi.
“İstemediğimiz şeylerden biri de berbat bir şey çıkacak kadar erken olacak şekilde bu uygulamayı açmaktı” diyor Williams. “Bir buçuk yıl bekledik, bunca süreye rağmen çok App-y hissediyoruz.” (İngilizce’deki ‘uygulama’ ve ‘mutlu’ kelimeleri birleştirilmiş)
Perşembe günü erken saatlerde, Williams CA Today isimli 17 aylık ve Kuzey Karolina Charlotte’taki haberleri incelemeyi amaçlayan haber uygulamasını yayına sürdüğünü duyurdu.
Uygulamanın görünümü görece oldukça ilerici. Dört tab’li: İlkinde (aşağıda en solda) geleneksel dikey haber akışı, diğerinde etkinlik takvimi, üçüncüde iş portalı ve sonuncu da da kullanıcılarca tercih edilen özellikler var.
Basit konfigürasyonun ardında tasarımın olduğunu söyleyen Williams temel prensibin en çabuk biçimde, ‘hızlı, temizce iş gören bir uygulama’ yapmak ve kullanıcıların istediklerini bulmalarını sağlamak olduğunu söyledi. Uygulamadaki her bir tab web sitesinin popüler bölümlerinden birini temsil ediyor.
Uzunca süredir yerel medyayı izleyenler yerel bir medya uygulamasına iş ilanı koyulduğunu duyunca kafalarını kaşıyabilirler: Google gibi teknoloji devleri sınıflandırılmış reklamcılığı çoktan öldürmemiş miydi? Peki ya yerel etkinlikler? Facebook’u zaten bunun için kullanmıyor mu insanlar?
Çoğunlukla evet ama Williams iş ilanlarının özellikle reklamcılar için önemli olduğunu ve şirketin ortalama gelirinin %5’i olduğunu iletiyor. Etkinlikler ise gelir pastasının bir diğer %5’ini oluşturuyor, tıpkı üyelik programları gibi. Gelirin çoğu ise sponsorluklardan geliyor ki bu da %85’lik bir oranı kapsıyor. Reklamlar ve etkinliklere ise okurlar da ilgi gösteriyor.
“İnsanlar bu özellikleri gerçekten seviyorlar” diyor. “Yalnızca web’de başarılı olan nedir diye baktık ve bunu uygulamalara taşıdık.”
Nisan 2015’te açılmasından bu yana Charlotte Agenda yerel haberciler için sürdürülebilir bir model girişimi olarak dikkat çekiyor. Geçmişte geleneksel gazeteler tarafından domine edilen pazarda CA farklılık yaratmak isteyen startup’lar arasında öncü bir pozisyonda. Üstelik yakın zamanda ek bir site de açtılar: Raleigh Agenda.
Peki her geçen gün daha fazla insan haberleri Twitter ve Facebook’tan alırken uygulama açmak neden? Williams’a göre yerel uygulamalar, ‘müşteri ile doğrudan ilişki’ kurma konusunda alternatifler ne olursa olsun avantaj sunuyor.
“Trendleri anlıyorum” diyor Williams, “ama bence günlük değer sunmak için pazarda medya oyuncuları için daima yeni fırsatlar olacak.”
Williams uygulamanın başarısını 3 ay sonra değerlendirebileceğini ve böylece şirkete yararlı olup olmadığını söyleyeceğini belirtiyor. Eğer popüler olursa, Raleigh sitesi için de benzer bir uygulama açacağını söylüyor.
“Eğer medyada kesin olan bir şey varsa, o da birkaç ay içerisinde neler olacağını bilemeyeceğinizdir,” diyor Williams.
Bu içerik Poynter.org‘dan alınmış, Sarphan Uzunoğlu tarafından Türkçeleştirilmiştir.