The Washington Post, son zamanlarda düzenli bir şekilde artan trafiğini cümle aleme duyuruyor. Gazete, Kasım 2015’te tekil ziyaretçi sayısında The New York Times’ı kıl payı geçtiğinde Dijital Yayınlar Editörü Emilio Garcia-Ruiz imzasıyla büyüyen kitlesini ve en popüler içeriklerinin bazılarını herkesin gözüne sokan bir mesaj yayınlamıştı.
New York Times ve Washington Post arasında ‘Amerika’nın rekor kıran gazetesi” şeklindeki belli belirsiz bir üstünlük için uzun zamandır süren rekabet ve bu duyuru, medya tarafından büyük ilgiyle karşılandı. NYT çalışanlarının uğradığı hayal kırıklığının üzerine WP, Jeff Bezos dönemindeki etkileyici dijital büyümesini coşkulu bir basın bülteniyle duyurdu.
Washington Post, göz kamaştırıcı duyurusunda gazetenin Şubat ayında The New York Times’a karşı üstünlüğünü sürdürmekle kalmadığını toplam sayfa görüntüleme sayısında internet devi BuzzFeed’i de ezip geçtiğini söyledi:
“Geçen ay The Washington Post’un sayfaları 890 milyon kez görüntülendi, rakiplerinden biri hariç hepsini geçti. ComScore’un verdiği rakamlara göre Washington Post’un mobil ve masaüstü ziyaretçiler de dahil olmak üzere tüm platformlardaki etkileşimi yıl içinde büyük artış gösterdi. 73 milyondan fazla dijital okur, The Washington Post’u takip etti ve site ve uygulamalarda yaklaşık 17 dakika harcadı.”
Ama Washington Post’un BuzzFeed’e fark attığı savı, comScore verisi göz önünde bulundurulduğunda biraz yanıltıcı görünüyor. BuzzFeed kendisini içeriğinin çoğunu Facebook, Instagram ve Tumblr gibi sosyal ağlarında paylaşan ulusal yayınlar grubundan sayıyor –ki buna The Washington Post da dahil. BuzzFeed yayıncısı Dao Nguyen’in belirttiği üzere, modern yayıncılar toplam okur sayısı için mantıklı bir barometre oluşturmak istiyorsa yaygın platformlardaki görüntülenmeleri dikkate almalı:
Daha iki yıl önce hepimiz daha basit bir medya ortamındayken ‘her şeyi bilen bir ölçüt’ün olmadığına inanıyorduk. Bugün bu çok daha doğru. Şirketin toplam erişimini ölçmek için platformlarda erişilebilir olan ölçütlerin kombinasyonuna bakıyoruz.
Nguyen’e göre BuzzFeed, ocak ayındaki içeriğinin tümü farklı yaygın kanallarda kullanıldığı için milyarlarca görüntülenmeye ulaştı. Şirketin şubat comScore ölçütünün 80 milyon tekil görüntülenme olduğunu belirten Nguyen, bunun mevcut küresel erişimin ‘beşte birine yakın’ olduğunu söylüyor.
Yani The Washington Post toplam okur sayısı bazında BuzzFeed’i gerçekten geçti mi? Sadece gazetenin sunduğu comScore rakamlarına bakarak buna yanıt vermek imkânsız. Ama BuzzFeed’in 2014’ten bu yana durmadan yaygın içerik yatırımı yaptığı göz önünde bulundurulduğunda, The Washington Post’un diğer New Yorklu rakibini solladığını hayal etmek güç.
(Can Semercioğlu Poynter.org‘dan Journo için tercüme etti)