Haber

Twitter’dan sonra LinkedIn de ‘hikâyeler’den vazgeçti

Uçucu video içerik biçimi Hikâyeler (Stories), Facebook’un tekelinde kalmayı sürdürecek gibi görünüyor. Bu alanda rekabete girişen Twitter’ın ardından LinkedIn de “Hikâyeler” özelliğini kapatmaya karar verdi.

Dünya “Hikâyeler” ile Snapchat sayesinde tanışmış ve bu biçim, Facebook’un satın aldığı Instagram tarafından “klonlanmasının” ardından milyarlarca kullanıcının günlük yaşamının bir parçası olmuştu.

Facebook’un kendi platformuna da entegre ettiği Hikâyeler’i son iki yıldır denemeyen büyük teknoloji şirketi neredeyse kalmadı. Ancak Instagram’ın başarısına ulaşan da henüz olmadı. Bunun üzerine platformlar bir bir bu denemeden vazgeçmeye başladı.

Twitter, “Hikâyeler klonu” diye nitelenen “Fleets” özelliğini temmuz ayında kapatmıştı. Son olarak iş odaklı sosyal medya ağı LinkedIn de pes etti. Şirketten geçen hafta yapılan açıklamaya göre bu ay sonundan itibaren LinkedIn’deki Hikâyeler özelliği devre dışı kalacak.

‘Kullanıcılar burada kaybolan video görmek istemiyor’

LinkedIn’in Kıdemli Ürün Yöneticisi Liz Li, Şubat 2020’de test edilmeye başlayan bu özelliğin kapatılacağını açıklarken platformun kullanıcılarının “kaybolan video görmek istemediğini” bildirdi. Li şu ifadeleri kullandı:

  • Hikâyeler’i geliştirirken insanların profillerine gayriciddi videolar da eklemek isteyebileceğini düşünmüştük. Uçuculuğun, insanların gönderi yollamaları yolundaki engelleri kaldıracağını sanmıştık. Ancak profesyonel hikâyenizi anlatırken kalıcı videolar üretmek ve bunlarla hem kişiliğinizi, hem de uzmanlığınızı sergilemek istediğinizi gördük.

Önceki ay Twitter’dan yapılan açıklamada da Fleets için benzeri ifadeler kullanılmış, bu özelliğin “yeni kullanıcıların sohbete katılmasını” sağlamakta başarısız olduğu itiraf edilmişti.

Bu haberi aktaran The Verge şu ifadeyi kullandı: “Şimdi hangi sosyal medya şirketinin Clubhouse klonları konusunda ilk geri adımı atacağını bekleyip görmek gerekiyor. Merak ediyorsanız söyleyelim; evet, LinkedIn de böyle bir klon üzerinde çalışıyor.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – GAZETECİLER ‘HİKÂYELER’İ NASIL KULLANIYOR?

Journo

Yeni nesil medya ve gazetecilik sitesi. Gazetecilere yönelik bağımsız bir dijital platform olan Journo; medyanın gelir modellerine, yeni haber üretim teknolojilerine ve medya çalışanlarının yaşamına odaklanıyor, sürdürülebilir bir sektör için çözümler öneriyor.

Journo E-Bülten