Dünyanın en çok aboneye sahip gazetesi olan New York Times, bu alanda 2020’yi de rekorla kapattığını açıkladı. ABD merkezli gazete, geçen yıl 2.3 milyon dijital abone kazandı.
New York Times (NYT) gazetesinin 2020 yılı dördüncü çeyrek bilançosu açıklandı. Koronavirüs salgını, George Floyd protestoları ve ABD başkanlık seçimi gibi manşetlerle geçen bir yılda NYT, 7.5 milyon aboneye ulaştı. Böylece gazete, tarihindeki en büyük abone artışını 2020’de kaydetmiş oldu.
Yıl içindeki abone kazanım oranlarına bakıldığında ise iki dönem öne çıkıyor. Birincisi, koronavirüs salgınıyla birlikte özellikle nisandan itibaren milyonların eve kapandığı ilk karantina dönemi. NYT bu haftalarda 669 bin yeni dijital abone kazandı. İkinci büyük sıçrama ise yılın son çeyreğinde, Donald Trump‘ın başkanlığı kaybettiği seçim döneminde yaşandı. NYT’nin bu haftalarda kazandığı abone sayısı 627 bini aştı.
Şirketin açıklamasına göre 5 milyondan fazla okur, NYT’nin haber ürünlerine abone. Bununla birlikte 2020’de gazetenin diğer ürünleri de ciddi oranda abone artışı kaydetti. NYT yemek ve oyun uygulamaları 600 bini aşan bir artışla 1.6 milyon aboneye ulaştı. Geri kalan okurlar (833 bin) ise sadece kâğıt gazeteye abone.
Geçen yıl sonuna doğru görevi bırakan NYT CEO’su Mark Thompson, Journo‘nun sorusu üzerine, dijital dönüşüm sürecinde kurdukları sistemin gazeteyi 10 milyon aboneye kadar taşıyabileceğini söylemişti.
‘2010-2020 dijital dönüşüm dönemini başarıyla tamamladık’
NYT’nin reklam gelirleri ise 2020’nin son çeyreğinde yüzde 26’lık düşüşle 392 milyon dolara geriledi. En büyük düşük, yüzde 39 ile kâğıt gazetenin reklam gelirlerinde kaydedildi.
Ancak abone sayısındaki artış, reklamdaki düşüşe rağmen, NYT’nin kârlılığının geçen yıl daha da artırılması için yeterli oldu. Faaliyet kârı 2019’a göre yüzde 0.9 artışla 250 milyon doları aştı. Bu nedenle şirket, hissedarlarına bu yıl daha fazla temettü dağıtacağını açıkladı.
Sonuçları değerlendiren NYT’nin yeni CEO’su Meredith Kopit Levien, “2020’de iki kilometre taşına ulaştık. İkisinin de uzun vâdeli olacağına inanıyoruz. Dijital gelirimiz, basılı yayın gelirini ilk kez aştı. Bir yandan da uzun süredir en hızlı büyüyen gelir kaynağımız olan dijital abonelik, şimdi aynı zamanda hacim olarak da en büyük gelir kaynağımız” dedi.
Levien, böylece NYT’nin, “önce dijital ve önce aboneler” sloganlı dönüşümünde ilk 10 yılı (2010-2020) başarıyla tamamladığını duyurdu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – MEDYA İŞİ: ABONELER, REKLAMLAR VE DİĞER GELİRLER