Yeni Medya

Okur sadakatini ölçmek için iki analiz aracı

Reuters Enstitüsü’nün araştırmasına göre, haber merkezlerinin tıklanma sayılarına odaklanmaması gerektiğini aktarmıştık. Peki tıklanma değilse, hangi veriler esas alınmalı? Dünyada giderek daha fazla medya kuruluşu bu soruya “okur sadakati” yanıtını veriyor. Ve ziyaretçilerin sadakatini analiz etmek için birçok araç ve panel var.

En yaygın ücretsiz trafik analiz araçlarından biri, malum, Google Analytics (GA).

GA ile entegre olarak çalışan iki özelleştirilmiş rapor paneli ise üstteki sorunun yanıtını almak isteyenlerin işine yarayabilir:

1) Haber Tüketicisi İçgörüleri

Google’ın geçen yıl başlattığı FUSE projesi, yayıncıların GA verilerine farklı bir gözlükle bakmasını sağlayan News Consumer Insights (Haber Tüketicisi İçgörüleri) adlı ürüne dönüştü.

Başlığında “haber” geçse de, aslında içeriğe dokunan tüm alanlarda işe yarayabilecek bu araç şu gibi soruların ileri düzeyde GA bilgisi olmayan site yöneticileri tarafından da kısa sürede yanıtlanmasına imkân sağlıyor:

  • Siteme en çok değer katan kullanıcılar kimler?
  • Tüketiciye ulaşmanın en etkin yolları neler?
  • Sadık bir kullanıcı kitlesini nasıl inşâ ederim?
  • Kullanıcı etkileşimini nasıl artırırım?
  • Ücretsiz kullanıcıyı abone veya bağışçıya nasıl dönüştürürüm?

News Consumer Insights’ın tanıtım sayfasına ve detaylı kılavuzuna linklerden ulaşabilirsiniz.

2) Kitle Kâşifi

Daha detaylı bir analiz isteyenler ise ABD’deki Montclair Devlet Üniversitesi’nin Medyada İşbirliği Merkezi tarafından geliştirilen Audience Explorer‘ı (Kitle Kâşifi) deneyebilir.

GA üzerinde 10 adet özel rapor oluşturulmasını sağlayan panel, okuru üç segmente ayırıyor: Gelip geçen (casual) ziyaretçiler, müstakbel sadık okurlar ve marka tutkunları.

Panel sayesinde, bu segmentler özelindeki içerikleri, kanalları ve platformları daha kolay analiz edebiliyor, böylece nasıl daha fazla sadık okura ulaşabileceğinizi görebiliyorsunuz.

Audience Explorer ekibine göre yayıncıların en sevdiği raporlardan biri olan Leaderboard’da (lider tablosu) sitenizdeki bir içeriğin, belirli bir zamanda, istenen kullanıcı tipi ve kanalda ne kadar etkileşim aldığını kolayca görebiliyorsunuz.

Özetle iki araç da, GA üzerinde klavyeye ve fareye defalarca dokunarak ulaşabileceğiniz işe yarar verileri ister gerçek zamanlı isterse aylık raporlar hâlinde size derli toplu sunuyor.


İlginizi çekebilir:

Muhalif medyanın tık avcılığı: Güven harcayarak para kazanılmaz

Etiketler
Journo

Journo

Yeni nesil gazetecilik sitesi. Gelişen haber üretim teknolojileri, gazetecilerin sorunları, medya ekonomisi ve gelir modellerine ilişkin gelişmeler Journo’nun öncelikli temaları.