Her sosyal medya platformu kendine özgü bir günlük ve haftalık ritimle içerikleri yayıyor. Peki gazeteciler hangi platformda, ne zaman içerik paylaşmalı? Yeni bir araştırma; Instagram, Facebook, Twitter ve LinkedIn’de etkileşimin medya tüketimi açısından en yoğun olduğu zamanları ortaya koydu.
Sosyal medya platformlarının algoritmaları ve kullanıcıların tüketim alışkanlıkları sürekli değişiyor. Bu platformlarda haber başta olmak dijital içeriklerin ne zaman, nasıl yayıldığını devamlı takip etmek gerekiyor. Son dakika haberlerini Twitter gibi anlık tüketimin daha yüksek oranda olduğu bir platformda hemen paylaşmak doğru olsa da, kolay kolay eskimeyecek içerikler için diğer platformlarda en uygun zamanı seçmek gerekiyor. Etkileşim verilerini izleyen şirketlerin düzenli olarak yayımladığı analizler; hangi platformlarda, ne tür içeriklerden, ne zaman paylaşılırsa daha yüksek verim elde edilebileceğini ortaya koyuyor.
Son olarak ABD merkezli pazarlama analiz şirketi Sprout Social “Sosyal medyada en iyi paylaşım zamanları 2019” adlı bir rapor yayımladı. Araştırma, şirketin müşterisi olan 25.000’i aşkın markanın, önde gelen dört sosyal medya platformundaki (Instagram, Facebook, Twitter ve LinkedIn) içeriklerinin farklı gün ve saatlerde aldığı etkileşime dayanıyor. Raporun tamamında birçok sektöre ait veriler yer alsa da, biz burada sadece medya sektörüyle ilgili bulguları özetleyeceğiz:
1. Instagram’da paylaşım için en iyi saatler
Genel olarak Instagram’ın algoritması 2019 itibariyle tıpkı Facebook’un geçen yıl yaptığı gibi kullanıcıya daha “sahici ve kişisel” bir his vermeye odaklanmış durumda. Instagram Hikâyeler’in 2016’dan beri yükselişi sürüyor ve geçen yıldan buyana Instagram TV de bu sürece eklendi. Bu yüzden yayıncılar hem mikro uzunluklarda, hem de uzun form videolar üretmeye başladı.
Instagram özellikle e-ticaret siteleri için bulunmaz nimet olsa bile, son dönemde haber kuruluşları da bu platformu etkin bir biçimde kullanıyor. Sprout Social’ın bulgularına göre Instagram kullanıcıları, diğer sektörlere kıyasla medya kuruluşlarının içeriklerini günün daha erken saatlerinde tüketmeye meyilliler. Bu yüzden medya kuruluşlarının 2019 itibariyle en iyi içeriklerini Instagram’da şu saatlerde paylaşması öneriliyor:
* Tüm haftaya bakıldığında medya için Instagram’da en iyi paylaşım vakti cuma sabah 9.00
* En “garanti” paylaşım aralığı çarşambadan cumaya, sabah 8.00’den akşamüstü 4.00’e kadar olan süre
* Perşembe gecesi başlayıp cuma sabahına uzanan yüksek etkileşimli bir pencere de mevcut
* Medya şirketleri için Instagram’da en düşük etkileşim cumartesi ve pazar gerçekleşiyor
2. Facebook’ta paylaşım için en iyi saatler
Facebook, organik etkileşim açısından son dönemde düşüşte olsa da, iki milyarı aşkın aktif kullanıcısıyla en büyük sosyal medya platformu olmayı sürdürüyor. Son yıllardaki algoritma değişiklikleri şirketlerin paylaşımlarının etkisini azaltırken, aile üyelerinin ve arkadaşların paylaşımlarını iyice öne çıkarmaya başladı. Bu yüzden herkesin “sahici” bağlar kuran “anlamlı” paylaşımlara odaklanması öneriliyor. 2019 itibariyle Facebook’ta medya kuruluşlarının en çok etkileşim aldığı saatler ise şöyle:
* Salı akşamüstü 5.00 ve cuma sabah 8.00-9.00 medyanın en yüksek etkileşim aldığı saatler
* Çarşamba 8.00-9.00, akşamüstü 5.00 ve perşembe akşamüstü 5.00 de yüksek etkileşimli vakitler
* Facebook’ta en “garanti” paylaşım aralığı salı günü başlayıp cuma akşamüstü 5.00’e kadar sürüyor
* En düşük etkileşim pazar gününün yanı sıra, her gün gece 10.00 ile sabaha karşı 3.00 arasında gözleniyor
3. Twitter’da paylaşım için en iyi saatler
Günde 500 milyon paylaşım yapılan Twitter, özellikle yoğun olarak haber tüketen kullanıcıları bulmak için ideal bir platform. Her ne kadar son dönemde algoritmasını öne çıkararak takip edilmeyen kaynaklardan tweetleri önermeye başlamışsa da, hâlâ kullanıcıların önemli bir bölümü kendi takip ettikleri kişi ve kuruluşların akışlarını kronolojik olarak geriye doğru tarayıp içerikleri bizzat seçmeyi tercih ediyor. Neredeyse her gazetecinin özellikle sabahları haber taraması yaptığı Twitter’da medyanın en yüksek paylaşım aldığı vakitler ise şöyle:
* Twitter’da medya paylaşımı için en iyi saatler, perşembe sabah 9.00 ve akşam 8.00
* Perşembe akşamüstü 4.00 ve sonrası ile cuma sabah 7.00 ile 11.00 arası yüksek etkileşim alınabilen diğer vakitler
* En “garanti” paylaşım aralığı salı günü başlayıp cuma öğlene kadar sürüyor
* Twitter’da medyanın en az etkileşim aldığı gün ise cumartesi
4. LinkedIn’de paylaşım için en iyi saatler
Son dönemde Facebook’tan kaçan gençlerin birçoğu Instagram’a geçiş yaparken, profesyonellerin adresi ise LinkedIn oldu. Bu durum nedeniyle LinkedIn’de paylaşılan içeriklerin niteliği değişmeye, bu platform iş dünyası ile sınırlı kalmaktan çıkıp genele hitap eden bir mecra haline gelmeye başladı. Sprout Social verilerine göre yine de niş bir kitleye hitap etmeyi sürdüren Linked’ın özellikle B2B pazarlama alanında etkili bir platform. Paylaşım zamanları için kullanım verilerinden çıkan tavsiyeler ise şöyle:
* LinkedIn’de paylaşımların en çok etkileşim aldığı saatler çarşamba sabah 9.00-10.00 ile öğlen 12.00
* Paylaşım için en iyi gün çarşamba
* En “garanti” paylaşım aralığı salı günü başlayıp cuma öğleden sonra 2.00’ye kadar sürüyor
* En düşük etkileşim pazar günü gerçekleşirken en az paylaşımın yapıldığı saatler ise gece 9.00’den sabaha karşı 3.00’e kadar sürüyor
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – SOSYAL MEDYA BOTLARININ ‘KATİLİ’ GELİYOR