Kritik

8 adımda nasıl popüler köşe yazarı olunur?

Ulusal gazetelerden birinde, Journo’daki yazıma cevap mahiyetinde bir metin yayımlandı önceki gün.

İnanılmaz besleyici,

Ufuk açıcı bir yazıydı.

Yazıda, muhteşem bir ironi vardı.

“Örneklerle Nasıl Büyük Muhalif Yazar Olunur?” şeklinde bir soru sorarak, nasıl muhalif olunmayacağını anlatan başarılı bir yazıydı.

Bizde adettir.

Tabak boş gönderilmez.

Nasıl popüler köşe yazarı olunur?

  • Bilimde bir ilke vardır. Bilim insanı laboratuvara girmeden önce; ceketiyle birlikte önyargılarını ve ideolojisini de askıya asar. Popüler bir köşe yazarı olmak istiyorsanız bu ilkenin tersini uygulamalısınız. İdeoloji ve peşin hüküm, yazarlığın olmazsa olmazıdır.
  • Yazılarda; önce bağlı olunan kurumun, sonra da muktedirin çıkarlarını gözetin. Kendi çıkarınız hepsinin üstünde tabi ki.
  • Sosyal medyada yer alan marjinal yorumları, bütün muhaliflerin ortak görüşü gibi sunun. Sonra karşı tez oluşturun. İki tezi de siz oluşturduğunuz için kendinizle çelişir gibi olacaksınız, takmayın.
  • Muhalifler yanlış anlaşılmaya müsait bir demeç verirse, o demeci kesinlikle yanlış anlayın. Bir sonraki malzemeyi edinene kadar sürekli oradan vurun. Bazen malzeme sıkıntısı çekebilirsiniz. Böyle durumlarda eldeki verilerle malzeme üretmekten çekinmeyin.
  • Dini duygulara ve toplumsal hassasiyetlere mümkün olduğunca yazılarınızda yer verin. En iyi siz biliyorsunuz. Bir şey biliyorsanız, o da her şeyi bildiğinizdir.
  • Toplumda infial yaratan olaylarda sağduyulu gibi görünmeye çalışın. Gerekirse olayın sorumlu tarafıyla röportaj yapın. Sorularınız karşı tarafı fazla zorlamasın ama çok da basit görünmesin.
  • Genellemeler yapın. Tüme varmak için birkaç örneğe ihtiyacınız yok. Bir örnekle de varabilmelisiniz. Hatta gerektiğinde örneksiz de tüme varın.
  • Safınızın sıklıkla değişmesini, “değişmeyen tek şey değişimin kendisidir” sözüyle açıklayın. Ama “aynı nehirde defalarca yıkanmayı” sorun etmeyin.

Bütün maddeleri uygulayın.

Çok geçmeden,

Saygın…

Objektif…

Sözü dinlenen…

Popüler…

Ve çok kazanan bir yazar oluverirsiniz.

Hatta uslu bir çocuk olursanız, genel yayın yönetmeni bile olabilirsiniz.


NOT: Yazarın hassasiyeti nedeniyle, cevap vermek için fazladan bir gün bekledim.

Sercan Sarıkaya

2009'da radyo programcılığıyla medyaya adım attı. Radyoda, televizyonda ve dergilerde; editör, sunucu/spiker, mizah yazarı ve senarist olarak yer aldı.

Journo E-Bülten