Haber

Dünyada ödeme duvarı uygulayan gazete sayısı artıyor

Reuters  Enstitüsü, ABD ve Avrupa’da mercek altına aldığı 212 haber kuruluşunun gelir modellerine dair raporunu yayımladı. Rapora göre Avrupa ve ABD’de ödeme duvarı uygulayan gazetelerin sayısı yavaş da olsa artıyor.

Enstitünün ilk kez 2017’de yayımladığı raporda ödeme duvarı uygulayan gazetelerin oranı yüzde 64,5 iken, 2019’da göre bu oran yüzde 69’a çıktı. Geçen iki yıl içinde abonelik modeline geçişte en büyük artış ABD’de görüldü. 2017’de bu ülkede ödeme duvarı uygulayan haber sitelerinin oranı yüzde yüzde 60 iken bugün bu oran yüzde 76.

Haftalık haber dergileri tüm içeriklere erişimi kısıtlayan genel bir ödeme duvarı konusunda geri adım atarak sadece bazı içeriklerin ücretli olduğu “freemium” modelini benimseme eğiliminde. 2017’den 2019’a dergilerin ödeme duvarı tercihi 10 puan azalarak yüzde 52 oranına geriledi. Yaygın olarak “freemium” model uygulanmakla birlikte onu kısmi ödeme duvarı ve sert ödeme duvarı takip ediyor.

Aylık ortalama üyelik ücreti 15,5 Dolar

Çevrim içi mecralarda kaliteli habere erişimin ödeme duvarı ile sınırlanacağı endişesi bugün için geçerli değil. İncelenen 212 haber kuruluşunun sadece yüzde 3’ü sert ödeme duvarını tercih ediyor. Bunun yanı sıra haber televizyonlarının internet sitelerinin tamamına, dijital çıkışlı haber kurumlarının ise yüzde 94’üne okurlar herhangi bir ücret okumadan erişebiliyorlar.

Almanya, Finlandiya, Fransa, İtalya, Polonya, Birleşik Krallık ve ABD’yi kapsayan araştırmanın bir başka dikkat çekici noktası ise ödeme duvarı uygulayan haber kuruluşlarına, habere erişim için ödenen aylık ortalama ücret. Araştırma kapsamında incelenen yedi pazardaki ortalama fiyatta 2017’den bugüne küçük bir gerileme görülürken Almanya ve Birleşik Krallık’taki düşüş kayda değer. Almanya’da ödenen aylık ortalama tutar 17,46 Euro’dan 14,51 Euro’ya gerilerken Birleşik Krallık’ta da tutar 22,26 Euro’dan 17,45 Euro’ya düştü.

Raporun tamamını buradan indirebilirsiniz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR – NYT VE THE GUARDIAN MODELLERİ: ABONELİK Mİ, BAĞIŞ MI?

Etiketler
Mahmut Tezcan

Mahmut Tezcan

Yıldız Teknik Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu. Onedio'da Yaratıcı İçerik Editörü, Doğan TV Holding'te Markalı İçerik Editörü olarak çalıştı. Halen Demirören Medya'da Markalı İçerik Editörü olarak çalışıyor. Endüstri 4.0, dijital pazarlama ve reklam, dijital okuryazarlık, medya ekonomisi ve reklam etiği konularıyla ilgileniyor.