2022’de haber sitelerini Gemius’un verilerine göre her ay ortalama 54,4 milyon tekil kullanıcı ziyaret etti. Türkiye’de kullanıcı sayısı açısından haber kategorisi, e-ticaretle birlikte zirvede.
Uluslararası araştırma şirketi Gemius, Türkiye’de 2022 yılında yaptığı ölçümlere dayanan haber medyası verilerini önceki gün açıkladı.
Verilere göre haber kategorisinde “gerçek ziyaretçi” sayısı mayıs ayında 55,3 milyonla zirveye ulaştı. Kasımda da 55 milyon sınırı aşıldı. Diğer aylarda da ziyaretçi sayısı 54 milyonun altına düşmedi.
Aynı şirketin verilerine göre haber kategorisi 2021’de dijital trafikte üçüncü sıradaydı.
Haber tüketimindeki cinsiyet dağılımında büyük bir fark gözlemlenmedi. Yaş dağılımında 25-44 yaş aralığı öne çıktı. 12-17 yaş kitlenin haber kategorisine ilgisi ise düşük seviyede kaldı.
Varşova merkezli şirket “Gemius AdReal” adını verdiği yöntemde, PC ve mobil cihazlarda panel ölçümlemesi kullanılıyor. 17.500 kullanıcıdan oluşan bir örneklemle web ortamındaki tüm mecraların yanı sıra YouTube, Facebook, Instagram ve TikTok mobil uygulamaları da ölçülüyor.
Ölçümlerde ayrıca “Gemius Audience” yöntemine de başvuruluyor. Bu yöntemde ise panel örnekleminin yanı sıra, kodlu ölçümleme de kullanılıyor. Şirketin kodlarını çalıştıran web sitesi ve uygulamalardan ayrıntılı veriler çekiliyor.
Gemius’un 2022 haber kategorisi raporunda öne çıkan diğer veriler ve grafikler şöyle:
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR:
Journo Haber Tüketicisi Araştırması: Okur, izleyici ve dinleyici ne istiyor?
Yeni veriler: Medya sektörü dijital reklam erişiminde zirvede
Dijital trafikte haber kategorisi üçüncü, reklam erişiminde medya sektörü ikinci sırada