Yeni Medya

Snapchat Discover’la taze yayıncılık

Snapchat'in Discover özelliği bir yıldan uzun süredir devrede. Bu özellikle aynı zamanda birçok uluslararası haber kanalı, haber ajansı, magazin ve televizyon kanalından gelen günlük içeriklere erişebiliyoruz.
Snapchat Discover’la CNN, MTV, Cosmopolitan, Daily Mail, Bleacher Report, Food Network, National Geographic, People, Vice, Yahoo! News ve Fusion gibi dünyadaki en büyük medya şirketleri (sayıları her gün artıyor) geçmişte erişmeleri oldukça zor olan yeni kitlelere mecranın ruhuna uygun olarak üretilmiş içeriklerle erişmeye başladılar.

Snapchat’in doğası malumunuz biraz karışık. Günlük güncellemenizi yaptıysanız takip ettiğiniz kişilerin snap’lerini gördüğünüz sağ bölümün sağ üst köşesinde yuvarlak bir işaret eklendiğini göreceksiniz. Bu bölüme tıkladığınızda karşınıza Discover sayfası çıkacak. Peki bu sayfada neler var ve ne gibi numaralar sergileniyor?

Snapchat Discover her şeyden önce sıradan bir metin ve görselle dahil olabileceğiniz ya da her isteyenin kolayca dahil olduğu bir servis değil. Henüz seçkin kuruluşlar Discover’da yer alıyor ve her ay yenileri aralarına eklenebiliyor. Burada oluşturulan içerikler en “soğuk” politika haberini bile güzel bir magazin içeriği gibi sunma eğilimindeler. Çünkü Snapchat ne Twitter gibi bir mahalle konseyi ne de Facebook gibi aile toplantısı havasında. Burası görsel kültürle iç içe olan, ajans haberi dışındaki özgün içeriğe hasret olanlar için ideal bir mecra. Snapchat kitlesi ise taze bir kitle. Özellikle günümüzde depolitizasyonundan sıkça şikayet edilen kuşaklar Snapchat’e bayılıyorlar. Discover’ın yüksek grafiklerine de bakılacak olursa haberle/gündemle alakasını kesmekle suçladığımız insanların aslen formla da bir dertlerinin olduğunu görmek mümkün olabilir.

Snapchat’te Yayıncılık Örnekleri

Yeni mecralar yeni kitlelerin ilgisini çekerken geride kalmamak için gelin Snapchat’teki Discover da dahil olmak üzere uygulanmakta olan bazı yayıncılık taktiklerine göz atalım.

Vice – Halsey Snapchat kullanıcılarına günlük burçlarını okuyor

Vox’un Snapchat Discover “Şube” Tanıtımı

CNN’in Snapchat’te Rand Paul Söyleşisi

2015 istatistikleriyle Snapchat

  • Toplam kullanıcı sayısı: 200 milyon +
  • Günlük Aktif Kullanıcı: 100 milyon
  • Snapchat’in piyasa değeri: $1.8 milyar
  • Fotoğraf yükleyen Snapchat kullanıcılarının oranı: %65
  • Bir yılda Snapchat’e yüklenen fotoğraf ve video sayısı: 800 milyon +

 Snapchat’te kimler var?

  • Kullanıcılarının %71’i 34 yaşından genç.
  • %70 kadarı kadın.
  • ABD’deki milenyallerin %30’u Snapchat’i düzenli olarak kullanıyor.
  • İrlanda Snapchat kullanım oranının en yüksek olduğu ülke.
  • Erkek lise öğrencilerinin %50’si Snapchat’te selfie’lerini paylaşırken kadın öğrencilerde bu oran %77’yi buluyor
  • Snapchat kullanıcılarının %45’i 18-24 yaşları arasında.
  • Snapchat ABD’nin toplam dijital nüfusunun %11’ine erişiyor.
  • Birleşik Krallık’ta akıllı telefon kullananların %25’inden fazlası Snapchat kullanıyor, Norveç’te bu oran %50’ye çıkıyor.

Bazı gereksiz bilgiler

  • Her gün yaklaşık 400 milyon Snapchat hikayesi yaratılıyor..
  • Son bir saat içerisinde Snapchat’te yayınlanan tüm içerikleri izlemek yaklaşık on yılınızı alır.
  • Her saniye 20 bini aşkın paylaşılıyor.
Sarphan Uzunoğlu

Sarphan Uzunoğlu

Sarphan Uzunoğlu, UiT The Arctic University of Norway Dil ve Kültür Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Doktorasını haber odalarında preker gazeteci emeği üzerine yazdığı tezle tamamlayan Uzunoğlu P24, Global Voices, Creative Disturbance gibi platformlara da katkı sağlamaktadır.

E-Posta Aboneliği