Yeni Medya

Twitter Analytics: Özgül ağırlığınızı ölçün

Ölçümleme günümüzde sosyal ağlardaki etkileşimin/verimliliğin yeterliliğiyle ilgilenenler için en önemli meselelerden biri. Bizi kaç kişi okumuş, ne zaman okumuş, ne kadar okumuş, en çok neyimizi beğenmiş bilmek istiyoruz.

Twitter Analytics bitmek tükenmek bilmeyen, “bilme ihtiyacımız” bakımından oldukça doyurucu bir kaynak.  Kurulduğu günden bu yana Twitter’da en çok kafamızı kurcalayan meselelerden biri hep takipçi sayımız oldu. Kimileri hesaplarını kaptırmak pahasına üçüncü parti uygulamalara güvendi, kimi kredi kartı bilgilerini ortaya savura savura yumurta takipçiler aldı. Şimdi ise Twitter silahşörlere kendini sınama şansını veriyor. Twitter Analytics, hepimize Twitter’daki ağırlığımızı ölçme imkânı tanıyor.

Twitter Analytics’e ulaşmak için tepe bardaki resminizin üstüne tıklayın, alttaki başlıklar arasında ‘Analytics’ seçeneği olacaktır. Kendinizle ilgili acı gerçeklerle ya da olumlu gelişmelerle yüzleşmekle probleminiz yoksa tıklayın, karşınıza aşağıdaki türde bir sayfa açılacak.

Burada son 28 güç içerisinde hesabınızın etkinliklerini takip etme imkanınız bulunuyor. Tepe kısımda bir ay içerisinde attığınız tweet sayısı, tweet’lerinizin geçen dönem içerisinde kaç kişi tarafından örüntülendiği, bir önceki aya göre performansınızdaki artış gibi verileri gözlemleyebiliyorsunuz. Aydan aya tweet gösterimleriniz, yeni takipçileriniz, etkileşimleriniz ve attığınız toplam tweet sayısı da buradan gözlenebiliyor.

twitter-account-home-800x468

Tweets sekmesine geldiğinizde günden güne kaç tweet attığınızı, attığınız tweet’lerin kaç izlenim aldığını grafikler eşliğinde takip edebiliyorsunuz. En çok okunan, beğenilen, angajmanı olan tweet’lerinizi de bu şekilde gözleyebiliyorsunuz.

sarptwits

Audience insights kısmı ise izleyicileriniz, izledikleriniz ve organik kitleniz ile etkileşimlerinizi, bu kitlelerin temel özelliklerini ölçümlemeye yarayan bir bölüm olarak öne çıkıyor. Burada izleyicileriniz Twitter’ı hangi dillerde kullandıkları, nereden oldukları, yaşam tarzları (beğenileri) ve internete hangi şirketle eriştikleri gibi temel bilgileri edinebiliyorsunuz.

sarpanalytics

 

Sarphan Uzunoğlu

Sarphan Uzunoğlu, UiT The Arctic University of Norway Dil ve Kültür Bölümünde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Doktorasını haber odalarında preker gazeteci emeği üzerine yazdığı tezle tamamlayan Uzunoğlu P24, Global Voices, Creative Disturbance gibi platformlara da katkı sağlamaktadır.

Journo E-Bülten