150 kişiyle yaptığım ankete göre okurların ve izleyicilerin haber gündemi, yaşadıkları şehrin yanı sıra gelir ve eğitim düzeylerine göre de değişiyor. Ekonomi...
Etiket - okur toplulukları
Haberlere yorum yapan okurlar, medya kuruluşlarının en sadık takipçi kitlelerinden birini oluşturur. Peki, bir yayın “yandaşlaştığında” veya...
Dijital habercilikte okur gelirine dayanan modeller ABD ve Avrupa’da artık iyice yerleşti. Türkiye’de ise hâlâ emekleme aşamasında. E-gazete...
Journo soruyor: Hâlihazırda çekirdek bir kitlesi bulunan azınlık gazeteleri mevcut durumlarından yeni ve ekonomik yönü olan bir yapılanma neden çıkartmasın...
‘Geleneksel medyanın krizi sadece teknolojik veya ekonomik değil yapısal. İşbirliği ve topluluk odaklı yeni bir medya düzeni şart.’ Danimarkalı...
Bir topluluk yaratmak ve onlarla buluşma çabası içinde olmak kitlesel fonlamaya ve bağışa dayanan bir iş modelinde meyvelerini mutlaka verecektir. Dijital...
The Bristol Cable okurları, haber üretim sürecinin her aşamasına dahil olabiliyor. Niemanlab’dan Liam Corcoran’ın haberine göre bu süreçler hikâye...
Büyük medya aktörleri farklı mecralarda okur toplulukları kuruyor. Peki bu topluluklar işe yarar mı? Yoksa gazeteler kaynaklarını boşa mı harcıyor?